GINOP Plusz-3.2.1-21 „A munkavállalók és vállalatok alkalmazkodóképességének és termelékenységének javítása a munkaerő fejlesztésén keresztül” elnevezésű munkaerőpiaci program
- Kedvezményezett neve: Mind-Diák Szövetkezet
- Fejlesztés tárgya: A munkavállalók és vállalatok alkalmazkodóképességének és termelékenységének javítása a munkaerő fejlesztésén keresztül történő támogatásáról
- Támogatási összeg: 12 főre legfeljebb 1 780 800 Ft (képzési költség támogatás a kieső munkaidőre járó támogatás)
kieső munkaidőre járó bértámogatás: legfeljebb 888 214 Ft - projektmenedzsment költségei: legfeljebb 114 572 Ft
- szakmai megvalósításban közreműködő munkatársak költségei - szakmai megvalósításhoz kapcsolódó személyi jellegű ráfordítás: legfeljebb 770 000 Ft
- Támogatás intenzitása: 70 %
- Projekt várható befejezési dátuma: 2023.10.31
- Projekt azonosító száma: 10151/36/00171
A projektek keretében megvalósuló képzések bemutatása:
Hatékony kommunikáció és kommunikációs gyakorlatok: tárgyalástechnika
KÉPZÉS CÉLJA:
Napjainkat a kommunikáció nélkül lehetetlen elképzelni. Akkor is kommunikálunk, amikor zenét hallgatunk a tömegközlekedési eszközön vagy épp egy előadást tartunk a munkahelyünkön. A kommunikáció sokrétűsége és folyamatos változása miatt szükséges, hogy időközönként felelevenítsük ismereteinket és egy csokorba gyűjtve kiegészítsük új tudásokkal. A képzés célja épp emiatt az, hogy a résztvevő, túlnyomórészt kommunikációs gyakorlatokon keresztül olyan szintre jusson el, hogy a mindennapi életben felmerülő kommunikációs helyzetekben magabiztos, felkészült és hiteles legyen. A képzés további célja, hogy fejlessze a résztvevők tárgyalási kommunikációs képességét.
KÉPZÉS TARTALMA:
A kommunikáció alapmodellje. A magyar nyelv sajátosságai, szemantika, grammatika, stilisztika.
Kommunikációs alapfogalmak, verbális és non-verbális kommunikációs eszközök és technikák rendszere.
A tárgyalás részei: felkészülés, tárgyalás, utógondozás – és a hozzájuk kapcsolódó kommunikációs stratégiák és eszközök.
Az ártárgyalás jellemzői. Nehéz emberek kezelése, tipikus tárgyalási helyzetek. Tárgyalási stratégiák a DISC típusok szerint, és az ezekben alkalmazandó kommunikációs technikák. Szituációs gyakorlatok: tárgyalási helyzetek
Konfliktuskezelési gyakorlatok (16 óra)
KÉPZÉS CÉLJA:
A képzés célja, hogy a résztvevő megismerje a konfliktus és konfliktuskezelés alapvető témakörét (fogalma, megnyilvánulási formái, okai), elsajátítson különféle konfliktuskezelő technikákat, amelyek sikeres alkalmazása hozzásegítik az asszertív konfliktuskezeléshez.
KÉPZÉS TARTALMA:
Konfliktus elméleti háttere (fogalma, megnyilvánulási formái, lehetséges okai).
Asszertivitás fogalma, kommunikációs gátak, kommunikációs serkentők (pl.: Én-üzenetek) témaköre, ezek gyakorlatban történő kipróbálása
Konfliktus mindennapi megjelenési formáinak feltérképezése, különféle konfliktuskezelő technikák megismerése, ezek gyakorlatban történő kipróbálása, a saját konfliktuskezelő technika kialakítása, begyakorlása.
Vezetői kompetenciák fejlesztése: önismeret, kommunikáció, delegálás
KÉPZÉS CÉLJA:
Interperszonális kapcsolataink esetében többször előfordulhat, hogy vezetői szerepbe kerülünk. A képzés célja, hogy a résztvevő fejlessze a vezetői önismeretét és a vezetői kommunikációját, valamint megtanuljon delegálni, képes legyen a saját folyamatait szétválasztani vezetői és munkatársi folyamatokra.
KÉPZÉS TARTALMA:
A vezetés fogalma, értelmezései
Vezetői önismeret: erőforrások, vezetői stílusok, szerepek
Vezetői viselkedésformák: formális és informális hatalom, humán erőforrás szemléletű vezető, utasító vezető
Az önismeret jelentése és jelentősége, fejlesztésének lehetőségei
Johari ablak megismerése és kitöltése. Vezetői életúttérkép kitöltése és közös feldolgozása. Vezetői erőforrások összegyűjtése.
A vezetői kommunikáció sajátosságai az általános kommunikációhoz képest.
Cselekvésre ható kifejezések, szófordulatok. Kérdezéstechnika (kérdéstípusok és hatásuk)
Visszajelzés vezetőként, visszajelzési technikák.
Kommunikáció írásban: email, feljegyzés, megbízás, prezentáció.
Különbségtétel delegálás és megbízás között
Munkatársak felkészítése a delegálás fogadására
Delegálási technikák. Ellenőrzési technikák, kontrollrendszer működtetése a delegált folyamatokban.
Informatikai ismeretek: szoftverek a munkavégzésben, internetbiztonság (16 óra)
KÉPZÉS CÉLJA:
Hétköznapjaink során nehéz olyan folyamatot találni, amely nem kerül valamilyen kapcsolatba az informatika világával. Ha hatékonyak és naprakészek szeretnénk lenni, akkor szükséges informatikával kapcsolatos ismereteket, képességeket szereznünk. A képzés célja, hogy a résztvevők alapvető infokommunikációs kompetenciáit fejlessze.
KÉPZÉS TARTALMA:
Windows
Office programok
Felhő szolgáltatások
Felhő használatának veszélyei
Egyeztetésre használt szoftverek (pl. Zoom, Teams, Meets, Jitsi stb. )
Kollaborációra alkalmas szoftverek (Jamboard, Padlet, Miro stb.)
Az egyes szoftverek összehasonlítása, alkalmazási területek, lehetséges gyakorlatok.
Digitális lábnyom fogalma
Közösségi oldalak: típusok, veszélyek és a használat alapvető szabályai.
Alapvető internetbiztonsági ismeretek
Vírusok, zsarolólevelek, hálózaton használt eszközök kockázata, mit nyitunk meg, mit fogadunk el.
- a kedvezményezett neve; Mind-Diák Iskolai Szövetkezet
- a szerződött támogatás összege: 1 075 200 Ft
- bértámogatás: 656 506 Ft
- támogatás intenzitása: 70%
- hatósági szerződés száma: BP/0701/1574-4/2022
A képzések részletes bemutatása:
Haladok a korral - informatikai ismeretek: word és excel (16 óra), 1 csoporttal, 16 órában, alkalmanként 12 fő részvételével
A képzés célja: A képzés célja, hogy a résztvevő megismerje a Microsoft Office leggyakrabban használt termékeinek, programjainak használatát, képes legyen szöveget szerkeszteni és táblázatot szerkeszteni, abban dolgozni, mindösszesen fejlessze az infokommunikációs, digitális készségeit.
Hatékony kommunikáció és kommunikációs gyakorlatok (16 óra), 1 csoporttal, 16 órában, alkalmanként 12 fő részvételével
A képzés célja: Napjainkat a kommunikáció nélkül lehetetlen elképzelni. Akkor is kommunikálunk, amikor zenét hallgatunk a tömegközlekedési eszközön vagy épp egy előadást tartunk a munkahelyünkön. A kommunikáció sokrétűsége és folyamatos változása miatt szükséges, hogy időközönként felelevenítsük ismereteinket és egy csokorba gyűjtve kiegészítsük új tudásokkal. A képzés célja épp emiatt az, hogy a résztvevő, túlnyomórészt kommunikációs gyakorlatokon keresztül olyan szintre jusson el, hogy a mindennapi életben felmerülő kommunikációs helyzetekben magabiztos, felkészült és hiteles legyen.
Vezetők fejlesztése (16 óra), 1 csoporttal, 16 órában, alkalmanként 10 fő részvételével
A képzés célja: Interperszonális kapcsolataink esetében többször előfordulhat, hogy vezetői szerepbe kerülünk. A képzés célja, hogy a résztvevő olyan tudásokkal, képességekkel vértezhesse fel magát, amelyek vezetői kompetenciáit gazdagítják.
A képzések tervezett befejezési dátuma (ha megvalósult, akkor a tényleges befejezés).
- Haladok a korral - informatikai ismeretek: word és excel (16 óra) - 2022.03.25
- Hatékony kommunikáció és kommunikációs gyakorlatok (16 óra) - 2022.04.22
- Vezetők fejlesztése (16 óra) - 2022.05.20